mlistromberg

Alla inlägg under februari 2011

Av Emelie Strömberg - 27 februari 2011 20:47


Ja dagens fundering är väl lite lustig och kom idag när jag och bettan var på birsta..


Ni vet ju alla dessa toaletter som finns överallt när man går på köpcenter eller på krogen eller vart man tusan nu är..


Som idag tillexempel står man och väntar och ser en toa blir ledig och springer fram dit för att vara snabb, för alla andras skull. Jag känner så klart när jag precis får upp dörren att det luktar ju inte hallon där inne direkt, men jag kan ju nte direkt bara stanna och vänta på en ny toalett hade ju folk trott jag var knäpp.

Så jag går in och får panik när jag får in lukten i näsan så istället försöker jag andas genom munen men då får jag panik för jag tror att alla dessa bajsbaciller hoppar in i min munen. Försöker fortfarande skynda mig fast problemet med andningen. Tänker om jag skyndar mig borde dom förstå att det inte jag som bidragit till denna äcklig doft. Kommer ut och nån står såklart och väntar och går in, själv försöker jag fly fältet för att jag känner mig skyldig fast det inte ens var jag. Varför då liksom?


Men då undrar jag går man seriöst på offentliga toaletter och bara öser ur sig själv eller? Jag tycker det faktis är ganska äckligt.

Visst man kanske inte kan hålla sig och har panik, men det känns som folk bara går för att gå. Dom har inte alls problem med att dom äcklar ner hela toan..

Själv före drar jag väl att gå på toa hemma i lugn och ro.

Men vissa verka verkligen inte ha några hämningar och dom som inte ens spola riktigt dom ska vi inte ens tala om urrrk...


Jaja utöver denna toa grej, så jag haft en trevlig dag med min vän bettan i sundsvall.

Nu ska jag ta mig en kopp te från min nya te kokare :D och se bigbrother..



smell yah later ;D

Av Emelie Strömberg - 25 februari 2011 13:04

Hejhej...


Dagens fundring, har ni tänkt vad hjälpsamma folk är?!


Det jag menar med detta är, alla vi som skriver blogg.

Har väl säkert en eller två gånger fått något anonym kommentar?

Alla dessa anonym kommentarer är ju oftas aldrig speciellt snälla.

T ex några kommentarer jag kommer ihåg som kommit genom åren är ju,

"Du är en dålig mamma, hoppas soss ta ditt barn"

"Eller typ din kille håller på med massa andra tjejer hahaha"

"Alla vet att din kille inte är kär i dig"


Nu är detta bara några få av de taskig kommentarer man fått.

Men nu dessa anonyma personer tycker att det verkligen finns någon grund i det dom skriver och har en åsikt?

Varför inte när man ha en åsikt, stå för vad man tycker och kunna skriva ut vem man är?

Ne för man vill ju inte lägga sig i eller förstöra något, man vill ju bara vara "snäll" och framföra detta till personen?!

Helt ärligt så tycker jag kan man inte stå för vad man tycker och tänker eller vet?

och skriva vem man är, då behöver man inte skriva alls.

Det har jag kommit fram till ska jag nu skriva något dumt till någon eller kommentera elakt,då stå jag åtminstonde för att det är jag!!


Men men alla kan tycka olika, bara något jag fundera på..


Idag är det fredag och jobbet börja man klockan tre, sen vidare till att fira föddelsedagsbarnet, sen vidare på två jobb nr 2...


smell yah later....

Av Emelie Strömberg - 24 februari 2011 11:20


Tänkte på en sak, jag bruka sitta och läsa runt på lite olika bloggar, det är folk i denna stad sen är det kändisbloggar med.

Men finns en blogg här i stan som jag kan tycka är ganska lustig.

Jag vet att man bruka ju gnälla i bloggen det är ju lite av lätta på trycket man gör.

Men denna människa bara enbart gnäller på alla andra hela tiden.

Som att den personen skulle vara starkast,bäst,snyggast?!

Tror denna person ska utge sig som att ha så bra självförtroende och älska sig själv så mycket.

Men jag tror detta bara är ett spel för gallerian, Men sen är det så att självförtroende är så himla på topp men Good for you.

Men SLUTA gnäll på alla andra...



Jaja nog pratat om det, tänkte ta mig en sväng till kramm nu och käka lite lunch faktis och sen får vi se vad som händer. Hade velat bowla sen men det blir ju inte av för man jobba ju :( Men men ska väl och gratta Lovisa en sväng ikväll efter jobbet, men presenterna får hon på fredag ;)



smell yah later...


Av Emelie Strömberg - 23 februari 2011 11:57

hejhopp! Vaknade tidigt imorse av knackade på dörren, skulle dom ställe om elementen, dom kom  och fixa de det, sen somnade jag om ett tag till ;)


Sen ringde jag carro j som jag skulle gå på stan med en sväng men inget svar :p typiskt dig carro hahaha ;) Så får väl bli någon annan dag då.

prövade byxorna från nelly dom var ganska stora skulle behövt xs men det fanns ju inte så får nöja mig med dessa fast dom är stor, dom är ju så snygg så vill inte skicka tillbaka dom.


På lördag ska vi och kolla på ett hus hoppas det är fint ;) skulle vara skönt att hitta något man verkligen vill ha. Sen fyller Lovisa 18 år imorn så har handla nå presenter till henne hoppas hon blir glad :)

Snart är de ju även dax för Albin att fylla år, 6 år blir han värsta stora grabben alltså. Börjar i lekis till hösten, känns ganska overkligt.


Ska käka lite mat nu och se one tree hill innan man ska göra sig klar till jobbet.

Gick faktis bra på jobbet igår med, så hoppas det håller i sig nu :)


smell yah later..

Av Emelie Strömberg - 22 februari 2011 13:24

hejhopp..


Idag måste jag säga att jag inte är på speciellt bra humör..

Har bra lust att kasta något hårt i en viss persons huvud åååhh..

Jaja ska lämna de där nu blir bara sjukt arg.


Idag kom mitt paket från nelly, med byxor och klänning och en tröja till Albin.

Ska väl pröva snart om jag kan ha det, annars bli det till att skicka tillbaka det.

Sen om nån timme blire jobb, gick ganska bra på jobbet igår, hoppas det håller i sig idag med, alltid lika skönt när man haft en bra dag på jobbet..


Fundera på om jag ska kanske trask iväg och köpa med mig nå mat till jobbet, är ju så dålig att äta när jag jobba, får ju typ inte i mg något alls.

sen för övrigt ska jag väl se om man orka  komma igång med tränadet igen,

mår ju faktis bättre då.

Numera är jag så trött jämt, känns som jag lätt skulle kunna sova resten av mitt liv hmmm..


jaja ska fixa mig iordning för jobb.


smell yah later..

Av Emelie Strömberg - 21 februari 2011 10:26

Hejhopp!


Satt för någon dag sen och funderade kring en grej, kanske inte direkt ett i-lands problem. Men endå ett mycket störande moment.


Ja det jag funderade på är det här med förhållanden på facebook.

Där alla kan följa din relation. Folk som sitter och tuttinutta på facebook skriver hur mycket dom älskar varandra,lägger upp puss bilder.

Vilka är det man försöker bevis för att man är lycklig i sitt förhållande för en själv eller för alla andra? Jag men man behöver väl endå inte sitta och skriva sina känslor om sin partner på facebook? Jag mena kan man inte bara säga det till personen istället?

Därför jag menar att det känns som man försöker bevisa för någon..


Sen även det här när det tar slut mellan ett  par på facebook.

Då sitter folk och gillar de? What the fuck liksom?

Sitter man seriöst och gillar andras lessenheter.

Jag menar chansen är ganska stor att nån av de två parterna är sårad.

Sen sitter massa puckon och gilla det? Hur tänker man då?

Tänker man åååh yes nu har jag äntligen chansen?

Visst det finns väl par som inte borde vara tillsammans som man kan tycka är bra om dom gör slut, men jag tycker endå att man inte borde sitta och gilla sånt..


smell yah later...

Presentation


Hej Emelie heter jag, 23 år gammal.

Bor i en liten stad som heter Kramfors.

Har en son som heter Albin på 5 år.

Jobbar på ett ställe som heter Folksam.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards