mlistromberg

Alla inlägg under april 2012

Av Emelie Strömberg - 16 april 2012 16:50

Hejhopp!


Idag är det måndag, är ju inte riktigt så förtjust i måndagar.

Men varje ny vecka betyder ett steg närmare att bebisen ska komma och jag slipper denna kula på magen :o

Känner nu att min kropp inte orka mer längre, har grymt ont i ryggen och kroppen, kan knappt sova på nätterna :(

Idag har jag vart hemma med Albin vi har bara tagit det lugnt, men jag tror han är redo att gå till skolan imorn.

Imorse åkte M iväg igen han skulle till kiruna och jobba han, så han hann inte mer än hem skulle han åka igen.

Fast en sak är ju positivt har ju dator och teve för mig själv iaf hehe ;)

Nackdelen är väl att jag har ingen som massera mig och reta gallfeber på mig :P

Albin och jag passade på att åka ner på stan och kolla efter ett par sommarskor till honom när vi ändå skulle lämna en nyckel.

Så går vi in på skoaffären och kolla runt lite, jag plockar fram massa skor men inget duger för herrn.

 Helt plötsligt hör jag dom här var fin mamma, ja vad tror ni han plockat fram då ett par lacoste skor billigt noot..

Vi pröva dom och han gillade dom så klart kostade ju enbart 695kr.

Sa till Albin vi går på intersport och kollar också ihopp om att han skulle hitta ett par andra men icke.

Så passa vi på att ta en fika och när vi sitter och fika så kommer de fram jag vill ha dom där skorna mamma.

Aja inte mycket att gör när man bor i en liten stad med dåligt utbud så får man väl köpa dessa skor då.

Men dom var faktis riktigt snygg så okej då ;)


Nu ligger vi här i soffan och tar det lugnt, ska strax göra nå mat till oss.

Sen blir det bara lugna puckar hela kvällen för min kropp orka ju ingenting :S

Imorn efter jobbet ska jag iväg på en visning på ett hus, eftersom m inte är hemma så får jag väl åka själv.

Han får lite på min smak helt enkelt, iförsig så går vi nog mest efter min smak när de gäller hus eller iaf vart vi ska bo ;) Han vill ju bo utanför stan och det vill INTE jag. Vill ju bo på skarpåkern/brunne för det är min kvarter plus att det är smidigt och bra för Albin och bebisen.

Just nu bor vi ju i hus i brunne men vi ju hitta ett eget hus ju så man kan fixa lite och sånt.

Nu ha jag faktis tagit en magbild hör och häpnad för att lägga in här fast är ju inte direkt förtjust att ta bild:P




     

Bebisen


 

  Albins tårta när han fyllde år

Vagnen till bebis.

   

taaaadaaaa Tjockismagen ;)

 

Albins skor han köpte ;)



Nä nu säger Abbe att han är hungrig bäst och fixa mat då :P



Puss och hej dumma tjej...

Av Emelie Strömberg - 14 april 2012 10:41

Hejhopp och godmorgon.

Jag ligger i soffan och har nyss ätit frukost även Albin.

Vi ska nog strax ta oss i kragen och klä på oss och göra oss klar så ska vi åka till Linus.

Ska vi åka ner med dom på stan och handla till kalaset Linus och Albin ska ha imorn.

Annars då? Jo det är väl bra de är typ fotbollsmatch hela tiden i magen aktiv h*n.

Nu är det ju inte så himla länge kvar tills bebisen kommer 1,5 månad.

Känns som tiden kommer gå ganska fort faktis det har det gjort hitllis, fast av erfarenhet

bruka det vara i slutet det bruka kännas som tiden står still :)


Sen måste jag bara berätta en sak som är ganska lustig enligt mig iaf.

Eftersom jag har jobbat på gladan ända fram till nu ihelgen så har det väl inte undan gått folk att 

jag har en bebis i magen. Men till det lustiga nudå, när dom se det så har vissa människor uttryckt sig:

Jaha ska du ha barn IGEN? Då kan jag inte låt bli och säga IGEN? Men hallå det var 7 år sen sist och jag har ett barn

inte tio som i familjen annorlunda så förstå liksom inte riktigt vad det här IGEN kommer ifrån haha..

Fast tycker ju att det är mest lustigt måste jag säga, för de låter som jag födder ungar på löpande band. ;)


Igår var jag innan jobbet med mamma,Elisa,Albin på badhuset och badade var jäkligt kallt i vattnet.

Men Albin tyckte det var kul iaf och det är huvudsaken, han håller igång som tusan där han.

Märks att han börjat gilla och bada nu för var ju på badhuset för någon vecka sen med och då höll han igång

på samma vis. Då var vi där med Bea och Lilla A. Hon verkade tycka det var skojj med,

speciellt att kolla in Albin och låt som ett monster och jaga honom hehe söt.


Sen som sagt så slutade jag jobba på Gladan förra helgen.

Var sista passet på ett bra tag nu, känner att det börja bli lite för tungt i den miljön nu :P

Det går väl bra så länge det är lugna kvällar men när det är sådana fullsatta kvällar bli de jobbigt med magen.

Sen känner man sig inte direkt så snygg heller, känner mig som en riktigt boll där inne i baren :P

Alla går ut och är så uppklädda och fina och jag känner mig bara som en stor val hahaha men så ska de vara.


vet att jag skrev detta förra gången med att jag skulle lägga ut bilder men ska knäppa lite kort idag och 

lägga ut ikväll om jag orka, för ha ju inte direkt nå bättre för mig och nu är ju datan ledig när M är bortrest. ;)


puss och hej dumma tjej :D 

Presentation


Hej Emelie heter jag, 23 år gammal.

Bor i en liten stad som heter Kramfors.

Har en son som heter Albin på 5 år.

Jobbar på ett ställe som heter Folksam.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards